اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
بچه ها سوال؟!

1.در مطالعه آنتروپومتری جامعه آماری میانگین ارتفاع رکبی 41سانتی متر و انحراف استاندارد 1 سانتی متربه دست آمده است.بدون در نظر گرفتن ارتفاع پاشنه کفش،ارتفاع سطح نشیمن پارک چند ساتنی متر است؟
جواب شده 36 تا 39............. چرا؟
.
2. ارتفاع سطح کار برای کارهای ظریف و دقیق؟
جوابش تو یه کنکور شده 3 تا 5 سانتی متر بالاتر از ارتفاع آرنج
تو یه کنکور دیگه شده 50 تا 100 میلی متر بالاتر از ارتفاع آرنج
کدوم درسته؟!
.
3.میزان پوشش جمعیتی صدک 95................
جواب: ممکن است از میزان پوشش صدک 5 کمتر باشد..........چرا؟
علی شیخ پور قاسمی نیا:
12:35   |   1392/11/20  
سوال اول از نظر محاسباتی یک ذره بیشتر از 39 میشه. اگر گزینه های دیگه جواب هاش تو این حوالی نیست خب این گزینه قابل قبوله. ولی اگر گزینه دیگری هست که 39 و خورده ای توش بگنجه، شاید توضیح ارگونومیکی داره که بنده نمیدونم. مثلا اینکه سطح نشیمن میتونه پایین تر از محاسبات آنتروپومتری باشه ولی بالاتر نباید باشه.
.
سوال سوم جمله درسته. پوشش جمعیتی یعنی تعداد افرادی که میتونند از محصول استفاده کنند. در مسائلی که باید مبنای طراحی صدک 5 باشه، پوشش جمعیتی صدک 5 بیشتر از 95 میشه. مثلا اگر نیروی لازم برای باز کردن درب نوشابه رو با توجه به صدک 95 طراحی کنید، جمعیت کمتری رو پوشش میده ولی اگر با توجه به صدک 5 طراحی کنید، جمعیت بیشتری رو پوشش میده.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
13:53   |   1392/11/20  
در مورد سوال 2 گزینه دیگه 15 الی 20 سانتی متر بالاتر از سطح کاره که با توجه به 5 تا 10 سانتی متری که تو کتاب ها اشاره شده خیلی زیاده،پس بین همه ی گزینه ها 3 تا 5 سانتی متر مناسب تره
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Hannaneh Ghasemi :
18:04   |   1392/11/20  
ممنونم آقایون..
خیلی لطف میکنید که راهنمایی میکنید..
موفق باشید..
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
بچه ها چند تا سوال داشتم..ممنون میشم کمکم کنید..
1. شباهت اهرم ها
اهرم نوع اول: قیچی و حرکت سر روی گردن
اهرم نوع دوم: فرغون و حرکت فک
اهرم نوع سوم: پنس و حرکت کمر و زانو
مثلا شباهت حرکت قیچی و حرکت سر روی گردن چیه؟!راستش چون متوجه نمیشم دارم حفظ میکنم و از این کار بدم میاد..
2.QFD , CPS هر دو از روشهای درک نیازهای مشتریان هستند؟
3.marketing mix
4.خودروی ملی خودروییه که تو اون کشور طراحی و ساخته شده یا نیازهای اون ملت رو مرتفع میکنه؟(تو تستا دومی رو زده بود،درسته؟)
[بی نام] :
11:44   |   1392/11/17  
واسه اهرم ها این رو در نظر بگیرید که تکیه گاه جاییه که حرکت حول اون داره انجام می شه که معمولا مفصل هستش،نیروی محرک عضلات هستند که توسط تاندون به یک نقطه از استخوان(که حکم اهرم رو داره) نیرو وارد می کنند،نیروی مقاوم هم می تونه وزن اون اندام یا یه عامل خارجی باشه،با تعیین این سه تا راحت می تونید نوع اهرم رو تشخیص بدید
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
11:55   |   1392/11/17  
واسه درک QFD مقاله مهندسی کانسی همین سایت رو مطالعه کنید،مطالب جانبی دیگه ای هم دستگیرتون می شه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
11:57   |   1392/11/17  
مارکتینگ میکس یا آمیخته ی بازاریابی شامل چهار ویژگی ه که به نمودار 4ps معروفه:محصول مناسب،قیمت مناسب،توزیع مناسب و ارتقاء مناسب
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Hannaneh Ghasemi :
11:14   |   1392/11/19  
ممنونم از راهنمایی همه شما..
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
شهرهایی مثل زنجان، همدان، رشت و...چه جور توی این برف باید برن سرجلسه کنکور !؟
بعضی شهرها نیم تا یک متر برف اومده.
باید دو روز قبلش راه بیفتن تا به جلسه کنکور برسن بندگان خدا!!

Matin Soltani:
16:15   |   1392/11/15  
تبریک تبریک!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
17:09   |   1392/11/15  
خیلی ممنون بردار توانا
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
17:49   |   1392/11/15  
برادر توانا شما هم حد خودتون رو بدونین که داره حدتون بیش از حد میشه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
18:11   |   1392/11/15  
حالا شما دو تا برادر به خاطر من با هم دعوا نکنید دوست باشید
تقصیر من شد که گفتم یه چی بگم بخندیم یکم هوا عوض شه استرس و خستگی درس و امتحان و اینا بپره
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
یه پیشنهاد چطوره بعد از کنکور دوستان یک مجموعه ای یا کتاب و هر چیزی که صلاح میدونید از مباحث مربوطه ومفید مخصوصا کنکور جمع بندی کنید البته از اساتید هر درس که تیپ سوالات رو میشناسند حتما کمک بگیرید اینطوری باعث میشه یه مجموعه ای که بدرد سایرین چه کسانی که میخوان کنکور بدن چه واسه اطلاعاتشون بالا ببرن استفاده کنند و میتونید مرتب بر حسب سوالات و مباحث جدیدی که وارد این رشته میشه اونو به روز کنید
در حالحاضر متاسفانه همچنن منبعی در اختیار داوطلبان و دانشجویان نیست
اینطوری به پیشرفت رشته هم کمک میشه و میتونه شروعی برای رشد طراحی صنعتی از دانشگاه بشه
موفق باشید


   می پسندم 1
نمی پسندم 0
مطمئن باشین دو روز مونده به کنکور دیگه خوندن فایده ای نداره منتها اگه خوندنیارو گذاشته باشین برا 2 روز مونده به کنکور خوندن هر لحظش فایده داره

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
من تو این سوالا بخاطر پاسخهای متفاوت تو پاسخنامه ها ی متفاوت بین دو تا گزینه هاشون شک دارم و میخوام که صد در صد مطمئن بشم که کدوم درسته.
میشه کمکم کنید لطفا
خیلی مرسی
1.مراحل هر تحقیق و پروژه عبارتند از:
1.طرح نیاز های اولیه در تحقیق-گرد آوری اطلاعات-قضاوت نهایی اطلاعات گرد آوری شده
2.طرح فرضیه-طرح وتکثیر پرسش نامه هاو جمع آوری اطلاعات-نتیجه گیری از اطلاعات گرد آوری شده
3.طرح سوالات اساسی،منظم و سیستماتیک-مشاهدات برنامه ریزی شده-ارائه پاسخ های مفهومی.
4.بسط فرضیه اصلی و فرعی-مشاهدات عمومی - استتنتاج از مفاهیم ارائه شده
2.بنیانگذار نشانه شناسی همگانی کدام گزینه است؟
1.پیرس
2.سوسور
3.دریدا
4.تورنس
3.به کدام دلیل نظر دو نفردر مورد ارزیابی زیبایی یک تولید مورد استفاده صنعتی می تواند متفاوت باشد؟
1.اختلافات سنی
2.اختلااف نژادی
3.تفوت محفوظاتی
4.تفاوت جنسی
4.نشانگر نمایش استاتیک،کدامیک از پیام های زیر را می تواند داشته باشد؟
1.پیام های تصویری یا نمادین ثابت
2.پیام های تصویری یا نموداری ثابت
3.پیام های کیفی متغیر با زمان های طولانی
4.پیام های کمی یا تصویری متحرک
5.نمایشگاه 1851 لندن بازتابی از....به دنبال ظهور ماشین بود.
1.فروپاشی ذوق هنری
2.زیبایی محصولات
3.رشد هنری
4.حضور محصولات استاندار شده
6.اصطلاح پوریسم یا ناب گرایی ابتدا به وسیله چه کسی مطرح شد؟
1.مالویچ
2.مهلی ناگی
3.میس وندروهه
4.لوکوربوزه
PARADOXXX :
19:54   |   1392/11/14  
1=2 مطمئن نیستم چون این مبحث رو پارسال خوندم ولی یادمه تحقیقارو اینجور انجام میدادیم
2=بلد نیستم
3=3 زیبایی مربوط به فقر یا غنای اطلاعاتی که ایجاد سلیقه میکنه و منجر به زیبایی شناسی میشه
4=2 نمایشگرای استاتیک چون نموداری و تصویری ثابت رو آورده از بین گزینه 1 و 2 صحیح گزینه 2 می باشد
5=
5=یه جا زده یک و یه جا زده 4استاندارد
به نظر من هم که یک صحیح تره چون فقط امریکایا تو نمایشگاه چند تا محصول استاندارد که نه تولید انبوهی تیلوری داشتند که تازه آخرای نمایشگاه با تمسخر مواجه شدند ولی متحیر هم شدند.
6=4لوکوربوزیه و اوزنفان با هم ناب گرایی رو ابدائیدند.
7=بنفش رنگی دلواپس بیار هستش منتها توی جوابا زده باعث آرامش که که گزینه دو رویی و دلولپسی براش درست تره
8_مطمئن نیستم ولی باید 3 باشه
9_
10_گزینه2 کشش به سطح مقطع بستگی داره
12_2برای پیچش توخالی
13_1
14_آلدو روسی
15_3
16_احساسات
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
asghar nasiri:
21:29   |   1392/11/14  
tnx alot dada
بقیه نظری ندارن؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
23:37   |   1392/11/14  
رنگ بنفش ارام بخشه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
saraart :
00:11   |   1392/11/15  
یادم نمیاد کدوم کتاب خوندم پدر نشانه شناسی پیرس بود.
طبق جزوه آقای مدارایی آنالیز سیستماتیک (تولید-تولید)یا همون production-prouduction شایدمنظور سوال هست.
بقیه هم که جواب دادن.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
فرمول قبولی ارشد با رتبه خوب:
1_زبان بالای 30 درصد
2_کتاب توماس هاف رو جوین
3_جزوه ارگونومی دکتر نائینی را خوندن
4_سوالات سال های گذشته کنکور را حفظ کردن
اگه بیخیال زبان بشین باید تمامی مباحث رو بخونین که اگه بازم با تسلط کامل مثل پارسال سوالای در پیت ندن شاید بشه قبول شد...

Matin Soltani:
21:08   |   1392/11/14  
اونا جزوه های خیلی خوبی هستن ولی همه مطالبشون با کنکور مرتبط نیستن.توی یک ماه هم طبیعی هست که ارتباط نگیرید.مواد و روشهای ساخت یه پیش زمینه می خواد که خیلی زود جواب نمی گیرید.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
21:10   |   1392/11/14  
قبلا زبان ضریب 3 بود و مواد و روشهای ساخت ضریب 2.الان به ضریبها توجه کنید که از پارسال تغییر کرده.الان دیگه باید فورمولهاتونو عوض کنید!
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
saraart :
21:14   |   1392/11/14  
اره خداروشکر.
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
21:16   |   1392/11/14  
تنها انگیزه من از شرکت تو کنکور همین بود که روال سابق تغییر کرده.اصلا انصاف نبود با اون شیوه قبل...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
بچه ها شما تاریخ هنر و هم خوندید؟
من اصلا حواسم نبود
آخه تو منابع نیست !!!

PARADOXXX :
20:32   |   1392/11/14  
کسی نخونده و نمیخونه چون ارزش وقت گذاشتن روش رو نداره و همین تایم رو میشه مباحث بیشتری رو خوند که بیش از 4 تا تست بتونی جواب بدی
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مه بو به پارسیا:
20:44   |   1392/11/14  
خوب چا نگفتند !
تاریخ هنر ایران و بخونم ؟
7 تا تسته !!
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
21:07   |   1392/11/14  
شما دعا بخونین بهتر نتیجه می گیرین
محض مزاح گفتم
 
می پسندم 2
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان سوالات اینچنینی پیچیده که یه بار تو کتکور اومده رو نیاز نیست حتما بخونین چون اصلا نمیاد
فقط سوالاتی از سال های قبل میاد که چند باری اومده و تابلو هستش
مثل یلو فوم و بلو فوم و بتونه فوری فوری و abs abs asb
Matin Soltani:
20:07   |   1392/11/14  
موافقم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سوال: 1.شناخت و رعایت ساختمان گشتالتی که مبین هویت سازمانی یک تولید می باشد مربوط به کدام یک از آنالیزهاست؟آنالیز توسعه تاریخی یا آنالیز رابطه ی استتیکی و سمبلیک
2.امکان تغییر در پیکره از طریق تغییر اجزا در کدام آنالیزه؟آنالیز ساختار یا آنالیز رابطه استتیکی و سمبلیک
Matin Soltani:
17:48   |   1392/11/14  
گشتالت همیشه به استیتیک در ارتباطه.
با تغییر دادن اجزای پیکره،ساختار دچار تغییر می شود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
18:00   |   1392/11/14  
تو جزوه ی مدارایی تو هر دو آنالیز اینارو نوشته
از طرفی آنالیز بازار هیچ فرقی با آنالیز فروش نداره،جدا که این جزوه خیلی ایراد داره
ولی خودمم با شما موافقم،هرچند برای شناخت گشتالت مثلا بی ام دبلیو حتما باید تاریخش رو نگاه کرد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
18:10   |   1392/11/14  
درسته.وقتی می خواهیم از گشتالت برای رسیدن به هویت سازمانی استفاده کنیم، قبلا هم گفتم که این نوع گشتالت مربوط به آنالیز سمبولیکه.
ایراد داره اساسی...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18