اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان عزیز من سوال 56 رو با تعدادی از دوستان خبره و اساتید مطرح کردم.نتیجه هم غیر استاندارد بودن و مبهم بودن منظور طراح بود.قطعا در مواجهه با این سوال، صندلی تاشو تکنفره یه رویکرد سلیقه ای هست.طراحی ایستگاههای موقت معمولا یه استانداردهایی دارن و معمولا به تنها چیزی که توجه نمی شه حفظ استقلال و حیطه شخصیه.اگر غیر از این بود حتما یه ایستگاه اتوبوس ایده آل باید از کابین های تک نفره تشکیل بشه.یا سیستم خنک کننده نشیمنگاهی!!!(اگر قصد طراح از مسائل اجتماعی همون اخلاق اجتماعی و مسائل فرهنگیه).
من حاضرم در این مورد با کسایی که با این جواب موافقند، با توجه به مقاله ها و کتابها و رویکردهای طراحی شهری و نظرات اساتید طراحی صنعتی مناظره داشته باشم.
اگر هم موافق باشید می تونیم اعتراض داشته باشیم به سازمان سنجش.اگرچه تأثیری نداشته باشه ولی به هر حال وظیفه ما غیر از این نمی تونه باشه.

منتقد طراحی صنعتی  :
21:34   |   1392/12/2  
خب نظر شما هم درسته
تاشو بودن مشکل سازه اومدیم یه کاربر اصلا دست نداشته باشه باید با دندونش صندلی رو باز کنه یا دستش پر از زنبیل خرید و کیف و کتاب باشه
اینجا طراح سوال فقط یک فاکتور رو در نظر گرفته "مسائل اجتماعی"
می دونید چیه ؟
مشکل اساسی اصلا اینه که سوالات ارشد کلا مطابق با نیازهای جامع جامعه بیشتر مواقع طراحی نمی شه و سلیقه استاد به نیاز های اجتماعی و فردی ارجحیت داده می شه
البته اختلاف دیدگاه هم یه موضوع طبیعی هست
نمی شه وتوقع داشت تمام آدمها به یک محصول نظر کاملا مشترکی داشته باشند
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
21:40   |   1392/12/2  
عالی بود مثالتون.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مه بو به پارسیا:
21:49   |   1392/12/2  
کجای معلولیت کسی که ناتوانی براش میاره خنده داره ؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
22:00   |   1392/12/2  
ای بابا! چرا این حرفو می زنید؟ صرفا نوع مثال زدنشون که هیچ وقت به ذهن من خطور نمی کنه واسم جالب بود.اینها هم اسمایلی هست.بار مثبت داره نه مسخره...سخت نگیرید! نظر شما چیه خانوم پارسیا؟
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان همفکری بفرمایید
واسه من که سابقه طراحی و نقاشی داشتم و تا حدودی دستم به کشیدن آشناست کدوم رو پیشنهاد می کنید؟
کلاس یکی از آموزشگاه های مشخص رو برم
خصوصی بگیرم
خودم بشینم کتاب بخونم یاد بگیرم
مه بو به پارسیا:
23:11   |   1392/12/1  
متین جان
جزوه ارگونومی آقای ن
مبانی آقای م
متن بدون شرح
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
23:33   |   1392/12/1  
من زیر بار این یکی مورد نمیرم.باور کنید تبلیغه.تجربه بچه های دیگه می تونه کافی باشه.همین جا بحثشو باز می کنیم تا بدونیم چکار کنیم.قرار نیست همه بتونن توی کلاسها شرکت کنن.
در ضمن اگر کلاسهاشون هم مثل آزمونهای آزمایشیشون باشه فقط بابت دلگرمی خوبه...نه بیشتر!
من موافقم با کلاس رفتن و قوی کردن مهارتها...ولی اگر اینجوری تبلیغ بشه بزودی واقعیت پیدا می کنه و قبولی منحصر می شه به کلاسها و تایید عده به خصوصی.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
23:37   |   1392/12/1  
اساتیدی که دارند این کار رو می کنند قابل تحسینند. ولی چاره کار برای اینکه تعلیم و تعلم انحصاری نشه، اینه که همه به صورت شبکه تجربیاتشون رو به هم منتقل کنند.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
saraart :
10:06   |   1392/12/2  
آقای سلطانی هر چند سال یکبار بر اساس شیت بندی بعضی از استادای بعضی از آموزشگاه ها (که شیت هاشون منحصر به خود همون استاد هست) بچه ها با رتبه نه چندان خوب تو کنکور عملی قبول میشن.حالا اینکه متد شون خوبه یا نه رو نمیدونم.
اما اینکه چرا استادا یه نوع شیت بندیو به بچه هاشون پیشنهاد میکنن که همه همون یجور تو کنکورشون انجام میدن و هدفشون استادا از این کار چیه رو نمیدونم.(امضا هست یا نه -الله و اعلم)
یادم نمیاد ما تو کلاس های طراحی یا راندوی دانشگاه هممون مثل هم شیت بسته باشیم نمره بر اساس خلاقیت بود نه شبیه استاد کار کردن.
ولی این گفته شنیده میشه که بعضی از استادایی که شیت های کنکور عملیو تایید میکنن بر اساس اسم استاد نمره میدن (چون شیت بندی که استادای اموزشگاه ها یا جاهای ذیگه یاد میدن امضای خود استاده)
یکی از اساتید ما که جز افرادی که نمره کنکور عملی میده با یکی از اساتید همین آموزشگاه ها کلا مشکل داشت میگفت من به هر کی که بر اساس استاد... شیت ببنده حالا خوب یا بد نمره صفر میدم؟
کلا غرض ورزی هم چاشنه ی نمره دادن استادای کنکور عملی هست.
البته باز بگم واقعا کار استاد ها و بچه هایی که قبول شدن تحسین بر انگیزه مطمعنا
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 1
نمی پسندم 0
من سوالات کنکور ارشد رو تازه دیدم. سوالات طراحی فنی خیلی عالی و استاندارد طراحی شده. واقعا انتظارش رو نداشتم و از اینکه سازمان سنجش اینقدر تونسته در این بخش به ایده آل نزدیک بشه جای امیدواریه.
[بی نام] :
01:17   |   1392/12/2  
سلام آقای شیخ پور، سوالای امسال بیشتر شبیه سوالای پیار سال بود درسته ؟
به نظرتون برای رتبه ی زیر 10 چه درصدایی باید داشته باشیم؟
با این درصدا رتبه چند میشه حدودا ؟
20
55
40
50
البته میدونم نمیشه گفت ولی حالا حدس شما را میخوام بدونم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
علی شیخ پور قاسمی نیا:
01:58   |   1392/12/2  
با درصدهای سال های قبل، به نظرم حدود 20 و حتی شاید زیر 10 هم بشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
از دوستان عزیزی که تجربه شرکت در آزمون مرحله دوم(عملی) رو داشتن سوال دارم خیلی ساده.
سایز کاغذها و تعداد صفحات...و اگر یه اشاره ای هم به جنس کاغذ داشته باشن ممنون میشم.فکر می کنم برای انتخاب ابزار و تکنیک کار خیلی این "جنس کاغذ" تأثیر داره.
saraart :
21:01   |   1392/11/29  
پارسال اشتنباخ بود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
21:33   |   1392/11/29  
نمی خوام بگم کلاس و استاد خوب تأثیر نداره داره اما به شرط اینکه شاگرد خودش هم تلاش کنه
این که می گن امضای استادا تو تایید شدن شیت های عملی مهمه فکر می کنم یک جمله تبلیغی باشه
متاسفانه آموزشگاهها برای جذب بیشتر مشتری از فنون بازاری استفاده می کنند
بالاترین نمره عملی امسال 50 بوده که بهش اشاره کردید شبانه دانشگاه تهران قبول شده با رتبه دو رقمی که البته در کنار استفاده از کلاس اساتید تلاش و کوشش و مهارت بالایی داشته
وگرنه پس تمام شاگردان این استاد باید با نمره 50 قبول می شدند امسال
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
کیارش رهایی:
23:45   |   1392/11/29  
البته بالاترین رو نمیدونم ولی ما یه نمره عملی 54 و یه نمره عملی 64 تو کلاسمون داریم
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
23:00   |   1392/12/1  
آموزشگاهها برای جذب بیشتر مشتری از فنون بازاری استفاده می کنند
موافقم.اگر کلاسی تکنیک شما رو قوی تر کنه طبیعتا تأثیر داره.ولی جای خاص یا استاد خاصی نمی تونه قبولی و درصد بالا رو تضمین کنه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
Salam
Dustan kasi midune ba nomre amali 25, hadaksar che nomre theory dashte bashim daneshgahe amirkabir ya honar ghabul mishim?
Kesai ke parsal ghabul shodan engar nomre theorishun bishtar tasir gozar bude!
Age etela.ati darin mochaker misham komak konid. 
کیارش رهایی:
13:01   |   1392/11/30  
اگه مثل پارسال باشه برای نمره عملی 25 باید رتبه تئوری کمتر از 15 باشه برای روزانه یا سهمیه ایثارگران باشه
چون پارسال کسی که رتبه چهار شده بود با نمره عملی 31 رتبه ش شد 5 ینی بدتر شد.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
soodabeh soltani:
14:29   |   1392/11/30  
Aha! merc az rahnamai, pas man omidi be ruzane nadaram, chon parsal amalim 25 shod va fek nemikonam emsal behtar az in besham!, theory fek kardam tasiresh bishtar shode az ru ghabulia parsal
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سوالاتی که بحث برانگیز خواهند شد:
33_جواب بین 3 و 4 البته فقدان اطلاعات با نا آشنا نمیدونم چقدر به هم مرتبط هست که آشنا بودن نوعی اطلاع داشتنه که نا آشنایی سبب فقر اطلاعاتی بشه که اگه اینجوری باشه گزینه 4 صحیح بوده و در غیر اینصورت گزینه ی 3 سمبلیک که به نوعی اطلاعاتی از گذشته رو شامل میشه
34_2 یا 3
بیوفرم زیر مجموعه بیونیک اگه بود شامل فرم میشد
منتها این حالت عملکردی داره بیشتر و function صحیح تر هستش
ادامه دارد......
Matin Soltani:
23:02   |   1392/11/28  
در مورد سوال قایق می شه شک داشت ولی تلفنه بعید می دونم...شما دیدگاهت چیه در مورد اینکه طراحی تلفن پست مدرن نبود.اینکه اون گرامافون و اون تلفن دیگه (که نمی دونم دقیقا کدوماس)سمبولیک بودن،پس این نمی تونه باشه،قانع کننده نیست!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
00:09   |   1392/11/29  
سمبلیک_ مفهومی یا کانسپت_ استیتیک_ عملکردی
هریک از اینها مفهوم خوشون رو میرسونن
اگه تلفن سمبلیک باشه پس همه ی تلفن های طراحی شده یا سمبلیک هستند چون شبیه تلفنن مثل تلفن های دریفیوسی یا اگه شکل و شمایلش به تلفن نخوره میشه مفهومی پس جای استیتیک کجاست؟
و اگه رترو بود قطعا گزینه ی درست می بود
http://www.ubergizmo.com/2012/10/swissvoice-epure-ip...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
00:53   |   1392/11/29  
سوال 40 که چراغی از امیل گاله هستش مربوط به سبک آرت نوو هست یعنی امیل گله طراح آرت نوو هستش
اون روشنایی به همه سبک میخوره جز ارت نوو ولی درستش آرت نوو باید باشه که من اول زدم آرت نوو بعد با توجه به تجربه سال گذشته همو چراغ ریچارد معروف که گزینه مینیمال رو زدم
آخه تا کی سوالامون باید تست هوش باشه؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
09:58   |   1392/11/29  
اتفاقا کاملا باهات موافقم.هر تلفنی که المانهای قدیمی توی طراحیش دیده بشه (مثل شکل دهنی_گوشی) سمبولیکه.شکل دهنی_گوشی تلفنی که سوال بود خیلی تابلو بود.
اصلا یه قانونی توی طراحی تلفن هست.هر زمان قسمتی از بدنه طراحی شده یادآور تلفن دریفس بود قطعا اون طرح سمبولیکه!
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستان
من تعدادی ماژیک و مقوا و وسایل لازمه واسه کنکور عملی رو دارم از پارسال کسی می خواد ایمیل بهم بزنه
موفق باشید

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
حالا که باعث پریشونی زیاد نمی شه راجع به سوالای مواد کسی نظری نداره ؟ ارزانترین روش برش فلز لیزر بود آیا؟
PARADOXXX :
23:32   |   1392/11/27  
هوابرش قابل دسترس و راحت تره ولی ارزون بودنش رو نمیدونم اینه یا واتر جت چوت آب رو با مواد ساینده پمپاژ میکنه خوب مسلما از هوابرش که گاز هم مصرف میکنه ارزونتر در میاد ولی تجهیزات زیادی میخواد نسبت به هوا برش.
هوابرش رو تقریبا همه دیدن
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دانلود دفترچه سوالات کارشناسی ارشد 93
http://www6.sanjesh.org/download/arshad93q/1362.pdf
مهندس :
16:15   |   1392/11/26  
جدی باعث پریشانی میشه؟ ای کاش منم نمیذاشتم. عذر میخوام.
گفتم شاید برا کم شدن استرس خوب باشه
گمنام بانو ایمیل خود را چک کن و به دادم برس
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
16:28   |   1392/11/26  
بازم تصحیح می کنم من سازمان سنجش نیستم فقط سریع حدس زدم ممکنه اشتباه تایپی یا خطای دید هم درش باشه
خو من خودمم زبان رو 40فقط یا 30 درصدی میزنم خو ممکنه بعضی هاش اشتباه باشه
تاریخ ماریخ هم همینجوری گفتم البته سوالای تاریخ اغلبش دقیق تو کتاب توماس هاف یا قرن بیستم هست نیاز به کلید نداره
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
asghar nasiri:
21:41   |   1392/11/26  
اقای توانا
واقعا قصد پریشان کردن کسی نبود
اگه اینطور شده ببخشید من فقط نگران زبان بودم گفتم از بقیه دوستان کمک بگیرم و ببینم اونا چطور زدن...احه بعد از اینکه از جلسه امتحان اومدم بیرون ی دفه فکر کردم نکنه زبانو همشو اشتباه زدم اخه موقع زدن تستای زبان زیاد دقت نکردم.
به هر جال ببخشید
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
07:27   |   1392/11/27  
دیگه به این غلظتم نبوده پریشونی
ولی خو وقتی پنج شنبه خود سازمان سنجش سورپرایزمون می کنه با کلیدش چرا خود زنی کنیم دیگه؟
 
می پسندم 2
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
واسه تمرین امتحان عملی اولین گام فکر می کنم پر کردن حافظه تصویری از هویت و فیزیک اشیاء و تولیدات صنعتی باشه
رفتن و بودن در مکانهایی خاص خیلی مفید و کمک کننده هست مکانهایی که شما رو با وسایل مختلفی که تو دور اطراف مردم ازش استفاده می کنند آشنا می کنه به خصوص واسه کسایی که رشته شون طراحی صنعتی نبوده
مکانهایی مثل
سربازی
یا دوره آتش نشانی داوطلب تو یه ایستگاه آتش نشانی
یا حتی
یا حتی
تو حرم امام رضا (ع)
تو حرم امام رضا معمولا مجموعه کاملی از وسایل و تجهیزاتی وجود داره که معمولا موضوع سوال در امتحان عملی هست
انواع ماشین های برقی شارژی حمل مسافر یا بار -ماشین های بالابر- ماشین های زمین شور -دستگاههای کفش پاک کن- انواع متنوع آب خوری وشیرالات با اشکال و امکانات متنوع- انواع چرخ های دستی -انواع مختلف تی های دستی- نیمکت های مختلف -استندها-سطل های زباله گوناگون-قفسه ها-صندلی های نماز
صندلی های چرخدار و وسایل کمکی معلولین
که همش موضوعات خوبی هست برای تمرین

Hannaneh Ghasemi :
10:11   |   1392/11/26  
ممنونم از راهنماییت سزیبل عزیز..
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16