اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
میشه یه نرم افزار برای ارائه و پرزنتیشن به من معرفی کنید
البته خیلی مهمه که بدون آموزش بتونم باهاش کار کنم
آخه برای 1-2 هفته آینده لازم دارم و هم اینکه میخوام از یه نرم افزار جدید(به جز پاورپوینت)استفاده کنم.
ممنون میشم کمکم کنید
اردشیر حکیمی:
03:00   |   1390/1/12  
Like
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
03:16   |   1390/1/12  
البته اون قضیه منابع طبیعی و معدنی، خود به خود روی افزایش استفاده از اون ماده موجود و دم دست، توی هنرهای مختلف هم تأثیر می ذاره که همون نظریه استفاده از مصالح "بوم آورد" در معماریه: یعنی منطقی اینه که خونه های کویر از خشت ساخته بشه، خونه های شمال ایران از چوب (فکر کنم بحث مصالح بوم آورد، از دکتر پیرنیا باشه).
ولی امکانات یه چیزه، آرزو یه چیز دیگه. من دقیقا نمی دونم، ولی باید دید توی کشورهای ثروتمند و مرفه، متریالِ مورد پسند اکثریت مخاطبان برای زیورآلات چیه؟ یا اصلا تأثیری روی انتخابشون داره یا نداره؟
من فکر می کنم تو این قضیه، بحث برند مهم تر از متریال باشه. مثلا کاربران قوری عمدتاً فکر می کنن که چینی(پرسلان) خیلی قیمت و ارزش بیشتری نسبت به فولاد داره؛ در حالی که قوری چینی رو توی پیاده روهای خیابون انقلاب میفروشن "هزار تومان"، ولی قوری استیل WMF آلمان رو که واقعا هیچ مزیت عملکردی خاصی هم نداره، میفروشن "صدهزار تومان"! واقعاً از دید مصرف کننده، کدوم ماده گرانبهاتره؟ آهن یا چینی؟!؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
آلاله مقدم:
08:17   |   1390/1/12  
دقیقا همینطوره. مرسی از بحث های مفیدی که مطرح می کنید. برند هم (متاسفانه) تبدیل شده به یک فاکتور تعیین کننده در انتخاب محصول. چه زیورآلات چه محصولات دیگه، و دقیقا این فاکتور تو کشورهای مختلف متفاوت می شه. نکته ای رو که درباره ی پسند مخاطبان زیورآلات در کشورهای مرفه و غیر مرفه و تفاوت اونها اشاره کردید، مطلبیه که هنوز اطلاعات بنده درباره اش بسیار ناقصه چون پیچیدگی هایی داره وابسته می شه به علوم دیگه ای مثل جامعه شناسی و انسان شناسی و آمارهای جهانی و تولید و فروش کمپانی های خرد و کلان برای مقایسه کردن لازم داره که شاید به راحتی در دسترس عموم قرار نمی گیره ولی همونطور که می فرمایید پیگیری اون لازمه. اما چیزی که روشنه در این کشورها (مرفه ها ی نسبی رو می گم) اجرت کار نهایی خیلی بالاتر از جاهای دیگه است و این باعث می شه تعداد خرید عموم افراد پایین تر بیاد یا مثلا تمایل اون ها به خرید اجناس دست دوم بیشتر باشه. تا جایی که من می دونم، زمانی که تو بازار طلای ایران جای سوزن انداختن نیست، تو کانادا در طلا فروشی ها پرنده و حتی مگس هم پر نمی زنه و شاید در روز دو یا سه مشتری بیش تر نداشته باشند. اما با همون دو تا دونه فروش، تولید کننده سود خودش رو می بره چون اجرت کار خرید اینترنتی یه طور متوسط حدود 7 برابر ایران و اجرت خرید مستقیم از مغازه فکر می کنم بیش از 20 برابر هم می رسه. وزن طلا پایینه و اجرت کار بالا. شاید همین یک دلیلی باشه برای رواج بیش تر بدلیجات تو اینگونه کشورها. حالا اینجا، بحث برند و تبلیغات پر رنگ تر می شه تا اون جنس بدل (مثلا استیل که چند دهه بیش تر نیست که جزء متریال زیورآلات شده) بتونه ارج و مقامی به چشم خریدارش پیدا کنه تا با رضایت اون رو به قیمتی خیلی بالاتر بخره و استفاده کنه و لذتشو ببره. البته برند تو جواهرات اصل هم خیلی خودشو نشون می ده که باز اینجا دو تا عامل می شه براش تصور کرد یکی همون عامل بالا که ذکر شد و عامل مهم تر اطمینان پیدا کردن مشتری از اصل بودن کاره.
حالا من تو زیورآلات بیش تر مثال زدم ولی بخشی از این مسائل تو محصولات دیگه هم مصداق پیدا می کنه.
قوری استیل رو هم اگر مجانی بهتون دادن نگیرین همونطور که گفتین کاربردی نیست چون چایی توش بد رنگ می شه خیلی
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
zahra davoodi:
13:34   |   1390/1/13  
از اینکه خیلی بحث های مفید در قالب یه سوال دیگه انجام شده خیلی خیلی خوشحالم
ضمنا" من که نگفتم یه نرم افزار جینگیله مستون میخوام
فقط میخواستم با یه نرم افزاری پرزنت کنم که حرکت هاش جدید باشه،اینطوری جذابیت کار بالا می رفت
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما