اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 1
دوستان. یه سری اطلاعات در مورد پروسه طراحی Platform اتومبیل احتیاج دارم... اصولاً طراحی platform توسط کدام بخش از پروسه طراحی اتومبیل انجام می گیره؟ plz plz plz
مانلی سرمدی:
04:09   |   1390/5/29  
آقای امینی واقعاً ممنونم از این مطالب ارزشمندی که در اختیارم قرار دادید. فقط در توضیح اینکه گفتید نمی دونید منظورم از مراکز طراحی بزرگ چیه، منظورم شرکت هایی مثل Pinninfarina، ItalDesign، Edag و... بود.
به نظر من هم همانطوری که گفتید پروسه طراحی پلت فرم جدید درون خود شرکت انجام می گیره فقط می خواهم این موضوع رو با مدرک ارائه بدم.
با فایل های خوبی که برام فرستادید می تونم یه researche درست حسابی در این زمینه ارائه بدم.
بازم ممنونم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
07:28   |   1390/5/29  
خواهش می کنم.
در اون زمینه باید باز هم گشت و با مدرک گفت، ولی تا اونجایی که من می دونم، کار این شرکت ها طراحی خارجی و داخلیه عمدتاً و بقیه سیستم های خودرو توسط خودروسازان بزرگ طراحی و تولید میشه. یک سری شرکت تیونینگ هم هستن که سیستم های طراحی و تولید شده توسط خودروسازان رو ارتقا می دن.
در این بین فقط شرکت های خودروساز اصلی هستند که براشون توسعه پلتفرم صرفه اقتصادی داره و در سبد محصولاتشون (با یک یا چند برند) چند مدل رو بر پایه یک پلتفرم مشترک ارائه می کنند.
شرکت های جانبی چه طراحی، چه تیونینگ همچین هزینه ای نمی کنند و شرکت های بزرگ هم کار توسعه پلتفرم رو بیرون از شرکت نمی دن، چون هم کار تخصصیه، هم فناوری هایی که بر مبناش یک پلتفرم معرفی می شه مثل سیستم تعلیق، موتور و انتقال قدرت و... تا زمان معرفی مدلی بر پایه این پلتفرم جزء اسرار شرکت حفظ می شه که رقبا برای پر کردن نیاز یافته شده در اون قسمت بازار یا استفاده از استراتژی مشابه، دست به کار نشن.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
javad ghavaed:
07:28   |   1390/7/5  
سلام
پلتفرم اکثرا توسط خود خودروسازها و توسط مهندسین سازه که اکثرا طراحی جامدات خوندن و کارشون آنالیزه انجام میشه.این طراحان با داشتن ابعاد موتور سایز چرخها ابعاد گیربکس سیستم تعلیق ابعاد باک و قرار دادن اونها در فضا به یک چیدمان کلی میرسن بعد با نرم افزارهایی مثل CATIA از یک نقطه شروع به طراحی پلتفرم میکنن.بارها در طول طراحی جای قطعات تغییر میکنه ت در نهایت به یک نتیجه کلی میرسن.تازه این اول ماجراست بعد توسط نرم افزارهایی مثل انسیس،آباکوس،پرت رن و نست رن از لحاظ مقاومت تحت آزمایش قرار میدن و بر حسب نیاز نقاط مختلف رو تقویت میکنن بعد که به نتیجه رسیدن نمونه هایی برای تست تصادف میسازن و هی میکوبن تو در و دیوار.بخاطر همینه ما ایرانیها از پلت فرمهای شرکتهای دیگه استفاده میکنیم(پلتفرم پژو 405 و سمند یکیه) کلا با اومدن نرم افزارهای طراحی جدید کارا راحتتر شده.اگر یه سری به سایت catia با این لینک بزنی یه گوشه هایی از طراحی ماشینو میتونی ببینی.انم لینکش http://www.3ds.com/products/catia/solutions/shape-de....
شرکتهایی مثل ایتال دیزاین و پینین فارینا هم کل پلفرمو با گیربکس و موتورو سیستم تعلیق از کمپانیهای معروف مثل بنز و بی ام و،فولکس واگن و.... می گیرن روی اون شروع به طراحی میکنن.اینم یادم اومد که مکلارن F1 پلتفرمش با بی ام وه 850 سی اس ای یکیه.خلاصه اینکه این جزو اسرار صنعتیه و شرکتهای بزرگ هیچ وقت نحوه طراحی اینگونه چیزها رو لو نمیدن.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مانلی سرمدی:
01:25   |   1390/7/6  
ممنون از راهنمایی ارزشمندتون
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما