اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 1
نمی پسندم 0
سلام
می خواستم بدونم که چرا طراحهای خودروهای داخلی نمی تونن مدلهای متفاوتی از خودرو را طراحی کنن در حالی که کمپانیهای خارجی همه ساله چندین مدل متفاوت ارائه میدن که هیچ کدوم به هم شبیه نیست ولی خودروسازهای ایرانی تنها با تغیرات جزیی محصول جدیدی رو وارد بازار می کنن؟؟؟؟
با تشکر
[بی نام] :
03:20   |   1391/8/13  
از اونجایی که خودم هم به این موضوع علاقه دارم
یه نگاه اجمالی انداختم به داستان تولد خودروی ملی در ایران
قبل از انقلاب که ما تو صنعت خودرو فقط مونتاژ کار بودیم پیکان و آریا از خودمون فکر و ایده ای نداشتیم
بعد از انقلاب تا تموم شدن جنگ و رسیدن به ثبات اقتصادی مطلوب این داستان ادامه داشت
تا ورود اولین گامهای طراحی صنعتی در ایران
به گمانم طراحی صنعتی اوایل دهه شصت وارد ایران شد و سال 73 در دانشگاه علم و صنعت رسما اقدام به تدریس به صورت آکادمیک شد
سال 80 اولین حرکت ها برای ساخت خودروی ملی انجام شد اون هم برای کشوری که هیچ تجربه ای در این زمینه نداشت و تنها قطعات جدا از هم پازلی را کنار هم نصب می کرد
اما هم اکنون زمان جرقه ای کوچک برای روشن شدن موتور طراحی خودرو در ایران بود
و سمند متولد شد
اسب ایرانی
اما کشوری که فقط مونتاژ کننده بود
نمی توانست یک شبه و از هیچ و از صفر تمام مراحل و فرایند های ساخت را طراحی و راه اندازی کند
این شد که تصمیم گرفته شد از تجربه سایر کشورها با سابقه در زمینه خودرو استفاده شود
طراحی بدنه موتور طراحی خط تولید
توسط شرکت های خارجی انجام شده بود
و ایران آن را خریداری کرده و ضمن تغییرات جزئی در طراحی بدنه آن را ساخته بود
گرچه سمند به ظاهر خودروی ملی بود و در عمل محصول مشترک چند ملیتی
اما با این حال برای کشوری که قبلا فقط مونتاژ کار بود همین حرکت هم نمادی از پویایی و تغییر تلاش برای تحول بود
تا تولد سمند سورن ELX در سال 85 که رفته رفته سمند شکل و کارکرد پیشرفته تری گرفت
ادامه دارد....
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
03:29   |   1391/8/13  
بعد از سمند نوبت به تیبا رسید و رانا که تو سال های اخیر ساخته شد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
03:43   |   1391/8/13  
این وسط من با یه واژه جدید در ساخت و طراحی خودروی آشنا شدم
پلت فورم
که تعریف دقیقش اینه
پلت فرم خودرو به مجموعه ای مشترک از طراحی، مهندسی، عملیات تولید و همچنین اجزای اصلی اطلاق می شود که در تعدادی از مدل های متفاوت در ظاهر و حتی در برند، مشترک است. این فنآوری به تولید کنندگان اجازه می دهد تا با کاهش هزینه ها، مدل های متنوعی عرضه نمایند
به بیان ساده تر برای ما که رشته مون طراحی صنعتی نیست
یعنی الگو
مثلا اگر من یه کارخانه دار باشم

اول باید یک پلت فورم طراحی و تولید کنم
یا اینکه کمپلت از یک کمپانی خودرو ساز خریداری کنم
بعد بشینم روی این پلت فورم با به کار گیری تیمی از مهندسین و طراحان تغییرات اعمال کنم
تا خودروی خودم رو بسازم و روانه بازار کنم
آخه یکی نیست به من بگه تو رو چه به این کارها
فقط 80 روز به امتحان ارشد باقی مونده
اونوقت اومدم اینجا دارم خیال بافی می کنم
بگذارید امتحانم تموم شه اونوقت رو خریدن یا ساخت پلت فورم تصمیم می گیرم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
رحمان کمالی یالقوزآغاج:
13:13   |   1391/8/13  
خوبه شما به فکر ارشد هستید. من میخوام از اواسط اذر شروع کنم. نمی دونم میرسم یا نه. خودم هم شدیدا مشکل ریاضی دارم.
cezibel: عجب بیانی داری. حرفات مثل این برنامه های تلویزیونی میمونه... و بعد نوبت به تیبا و رانا رسید
خیلی خوب بود
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما