اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
یک سوال دارم. من سال دیگه پیش دانشگاهی هنر می خونم. می خوام طراحی صنعتی بیام. می خوام ببینم که امکانش هست که بعد از لیسانس پذیرش طراحی لباس برای یک کشور خارجی بگیرم برای فوق ؟
آلاله مقدم:
11:19   |   1390/3/5  
بله که هست چرا نباشه! شما بعد لیسانس برای هر رشته ای که دوست دارید می تونید برای فوق Apply کنید. فقط مهم اینه که مدرک دانشگاهی که توش درس خوندین مورد پذیرش اون دانشگاه خارجی باشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Phoenix :
01:25   |   1390/3/6  
یعنی مثلا با لیسانس computer میشه برای فوق طراحی صنعتی apply کرد ؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
آلاله مقدم:
07:09   |   1390/3/6  
بله می شه. ولی برای پذیرش گرفتن شما به هر حال باید بتونید اون دانشگاه رو متقاعد کنید که اطلاعاتتون در این زمینه کم از لیسانس های طراحی صنعتی نیست. یعنی باید یه رزومه با سوابق خوب تحویلشون بدید. البته هر دانشگاهی هم شرایط خودشو داره و همه مثل هم نیستن. برای بعضی دانشگاه ها لیسانستون حتما باید یکی از رشته های هنر یا رشته های مرتبط باشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام و خسته نباشید.
من احتیاج فوری به یک سری اطلاعات برای یک پروژه طراحی آبچکان کنار سینک رو دارم اما نمی تونم چیزی پیدا کنم،میخواستم ببینم کسی هست که روی این پروژه کار کرده باشه که بتونه اطلاعاتی رو در این زمینه بهم بده یا کتابی سایتی و... رو بهم معرفی کنه که بتونم از اونجا اطلاعاتی رو بگیرم یا خریداری کنم!!!!! ؟؟؟؟
اسما اسدی:
21:52   |   1390/3/3  
پایان نامه ی من در رابطه به آبچکان است.اگر بخواهید می تونم کمکتون کنم.آدرس میلتونو بدید تا براتون یک سری اطلاعات بفرستم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اسما اسدی:
22:16   |   1390/3/3  
ایمیلتونو خودم تو پروفایلتون دیدم.بهتون ایمیل میزنم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
شهاب حقوقی:
11:10   |   1390/3/3  
فقط خواستم عرض ارادتی کنم خانم شیرزاد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
13:10   |   1390/3/5  
مرسی آقا اردشیر... مرسییییییی اسماء جان ایمیلتونو دیدم...واستون ایمیل زدم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
کمک...کمک....کمک فوری
یه سری اطلاعات درباره
{قوانین8گانه تحول وتکامل نظامهای فنی(قوانین پیشرفت فناوری)}
این یکی از اجزای دانش تریزه
خیلی فوریه
پیشاپیش ممنون ازکمکتون
آیدین ارجمندی:
05:45   |   1390/3/4  
1.کامل شدن اجزای سیستم
2.هدایت انرژی به سیستم
3.هماهنگی ریتم قسمت های مختلف
4.افزایش ویژگی های مفید و کاهش ویژگی های مضر
5.گسترش نا برابر بخش های سیتسم
6.گذار به ابرسیستم
7.گذار از کل به جرء
8.افزایش s-field
من که هیچ کدومش رو نفهمیدم اما خارجیش اینجاست...
http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_of_Technical_Syste...
همش رو توضیح داده... در واقع سه تا مجموعه استاتیک و کینماتیک و دینامیکه که 1و2و3 استاتیکه. 4 و 5 و 6 کینماتیکه و 7و8 دینامیک.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
عزیزانی که برای بالا بردن سطح علمی طراحان صنعتی این مرز و بوم تلاش می کنن... عرض شود که امکانش هست یک نمونه کامل پروسه طراحی رو (منظورم دقیقا همون چیزیه که تو کنکور بهش میگن کامل) یه جایی آپلود کنن.
خیر ببینین...

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
نمبدونید تاریخ دقیق آزعملی ارشد کی هست؟صبحه یا عصر؟
اینم مثل آزاد باید کف زمین، قدرت دستمونو نشون بدیم؟
[بی نام] :
12:35   |   1390/3/4  
آقای حکیمی یعنی واقعا پاستل هم نمیشه؟!!!
ضمنا
شاید اگر قراربود از یه شهردیگه بیایید واسه امتحان، زمان آزمون(صبح یا عصر) براتون مهم وبرنامه ریزیتون "دقیق" میشد.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
12:38   |   1390/3/4  
یه سوال دیگه!!!!
اگه مثلا فیگورهای ارگونومی رو با دست آزاد بکشیم بهتره یا با خط کش، تمیز و مرتب اجراکنیم مثمرثمرتر خواهدبود؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
14:46   |   1390/3/4  
چرا، از پاستل هم میشه استفاده کرد، من مخصوصا دروغ گفتم دور همی بخندیم! نه، از پارسال پاستل حذف شده، مگه اینکه امسال دوباره مجاز باشه که بعیده؛ البته به نفع خودتونه چون با اون وضعیتی که شیت ها رو می ریزن عقب وانت و می برن، مثلا شما با پاستل چرخ گوشت طراحی کردید، تا برسه به دست مصحح شده گوشت کوب؛ بعدش هم اون وسط جلسه ابری از فیکساتیو تو هوا معلق میشه که ممکنه پنوموکونیوزیس فیبروتیک بگیرید
.
پس "دقیق" برنامه ریزی کنید که حالت تهوع بهتون دست نده.
.
فقط برای قسمت راندو و نقشه فنی، طراحی تر و تمیز و استفاده از خط کش و شابلون استاندارد و مداد پاک کن امتیاز داره؛ بقیه قسمت ها نه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
22:04   |   1390/3/4  
" دقیقا " حق با شماست...
.
من دو مرتبه نوشته های شمارو میخونم، دور اول، تبسم. دور دوم، تفکر!!!
مرسی
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام ظرفیت ها هم اومد
در مورد پردیس کیش میتونید راهنمایی کنید؟
همه میتونن مثل بقیه دانشگاهها اونو انتخاب کنن؟
یا شرایط خاصی داره؟
ممنون
اردشیر حکیمی:
14:53   |   1390/3/4  
من چند ساله که در مورد "دو مرحله ای بودن کنکور ط ص"، یه سوالی برام پیش اومده، اگه کسی جوابشو میدونه بی زحمت به منم بگه:
منظور از ط ص، دیزاین و خلاقیت کاربردیه یا تصویرسازی صنعتی؟ به خصوص برای فوق لیسانس که دانشجو قراره بیشتر روی مباحث پژوهشی و تئوری و نظریه پردازی متمرکز بشه.
اگه تصویرسازیه، که خوب اصولا باید بره زیرشاخه گرافیک یا نقاشی؛ اگر هم نیست، چرا مثل رشته صنایع دستی یا عکاسی، یه مرحله ای نیست که وضعیت قبولی به جای شهریور، اردیبهشت ماه معلوم بشه؟ میشه همین مهارت ها رو توی درس مبانی نظری ط ص مرحله اول سنجید و یه مقدار تعداد و تنوع سوالات و ضریب این درس را بالا برد.
.
حالا به هر حال، یه کاریه که شروع کردین، تا آخرش برین جلو، اینقدر هم درگیر جزئیات قضایای تعداد پذیرش و دانشگاه و غیره نشین.
.
انتخاب رشته رو بر حسب علاقه انجام بدین؛ در مورد دانشگاه کیش هم بر اساس اطلاعات موثقی که بچه ها دادن، یه روز به عنوان مصاحبه و آزمون عملی و زبان تعیین میشه، ولی هیچ کدوم از این موضوعات توی اون روز مطرح نمیشند، فقط سوال میکنن که آیا مطمئن هستید که می تونید شهریه رو تا آخر تحصیل پرداخت کنید یا یه نفر دیگه رو بجاتون ثبت نام کنیم؛ امکان انتقال و مهمان شدن در دانشگاههای دیگه هم تا آخر تحصیل وجود نداره.
شهریه رو هم باید از دفترشون توی تهران سوال کنید؛ اگه دفتر، همون جایی باشه که مصاحبه برگزار میشه فکر کنم توی بلوار کشاورز بعد از سینما بلوار(؟)ه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
15:10   |   1390/3/4  
بله اینهایی که آقای حکیمی گفتن درسته، دفترشم همونجاس، من 2 سال پیش حتی بدون کنکور سراسری، در امتحان عملی جداشون شرکت کردم و بعد رفتم مصاحبه، اصل سوال فکر کنم همین بود و منم قبول شدم اما بعد فهمیدم هر واحد (نه هر درس) 300000 تومان باید بدیم علاوه بر شهریه ثابت (البته قضیه 2 سال پیشه، الان بیشتره فکر کنم) و بعد با رفت و آمد و شهریه و اسکان حساب کردم دیدم می شود رفت ترکیه یا دبی با همین هزینه و از اونجایی که کلا پول هیچکدومش نبود یک سال دیگه خوندم روزانه قبول شدم.
اگر پول زیادی دارین و نمی خواین یک سال صبر کنین، تاجر هستین و می خواین کیش باشین یا قاچاق یا همکاری با نهادهای مربوطه رو بلد هستین فکر کنم خوبه براتون.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
15:13   |   1390/3/4  
در غیر این صورت بهتره شبانه قبول شین یا سال دیگه بخونین و تمرین کنین و کنکور بدین.
فکر کنم خرج دانشگاه آزادم کمتر از اونجا باشه.
باز یه چک بکنید.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
21:58   |   1390/3/4  
ممنون از اطلاعاتتون
اگه کیش (یاهر دانشگاهی)انتخاب رشته کنیم،قبول شیم و نریم، حق ازمون سال دیگه واسمون سلب میشه؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
man ye soal dashtam:mikhastam bedonam daneshjohaye tarahi sanati madrak e mohandesi migiran ya na???
mamnon misham javab bedin!!

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستان
میخواستم منو که تازه واردم در مورد انتخاب مداد طراحی خوب راهنمایی کنید.
یه سوال دیگه اینکه ظرفیت پذیرش دانشجو تو کارشناسی ارشد طراحی صنعتی(دولتی)چند نفره؟
با تشکر
اردشیر حکیمی:
04:39   |   1390/3/1  
پست شماره 2889 مورخ 1390/2/20 رو بخونید برای مداد طراحی؛ البته اگه منظورتون از طراحی، اسکچینگ باشه.
حدود 70 نفر، ولی امسال احتمالا یه دانشگاه دیگه هم اضافه بشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
00:39   |   1390/3/3  
این 70 نفر روزانه هستند یا شبانه و روزانه 70نفر می گیرن؟
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام دوستان
من رتبه ی مرحله اولم صد شده، امکانش هست اگه شیت ها رو کامل ارائه کنم، روزانه تهران قبول شم؟
راستی اینکه تعداد نفرات مجاز امسال از سال قبل کم تره چه تأثیری داره؟
یه سؤال دیگه
فکر می کنید امسال دانشگاه امیر کبیر ورودی ارشد طراحی صنعتی بگیره؟ آخه یکی می گفت امسال قراره ورودی نگیره، یعنی ظرفیت ها کمتر از پارسال می شه
اردشیر حکیمی:
04:42   |   1390/3/1  
بله.
تأثیر قابل توجهی نداره.
بله.
بیخود گفته، هنوز چنین شایعه ای تایید نشده.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
صالح برادران امینی:
05:00   |   1390/3/1  
اگر دانشگاه تهران منظورتونه، فکر نکنم، ظرفیتش کمه تعدادی هم از المپیادی های امسال و سال پیش اقدام می کنن برای دانشگاه تهران به خاطر همین روزانه کم بر می دارن.
امیرکبیر هم دانشجو می گیره. ما که امیرکبیر هستیم چیزی نشنیدیم از نگرفتن دانشجو یا نوبت دوم، از سال پیش نوبت اول دانشجو گرفته.
اما اگر خیلی هنری هستید و طراحی احساس گرا یا طراحی تجربه می خواین کار کنید، شاید بهترین گزینتون نباشه، مگر اینکه همراهش مهندسی کانسی و یا روش دیگری از روش های ساختارمند ارزیابی کمی پروژه رو هم بلد باشید. هرچند در بازار کار به دلیل اسمش موفق تر خواهید بود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
00:32   |   1390/3/3  
از راهنماییتون متشکرم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سلام
اولا سایتتون خیلی عالیه به من که خیلی کمک کرد دستتون درد نکنه اجرتون با خدا
دوما من بالاخره به زور مجاز شدم اما رتبه ام چندان چنگی به دل نمی زنه گلاب به روتون روم به دیوار با سهمیه شدم 315 بدون سهمیه شدم 320 اصلا داستان این سهمیه چیه؟ چه تأثیری داره تو نتیجه امتحان ؟
به نظرتون امیدوار باشم به قبولی ؟ یا قیدش رو بزنم؟ ممکنه شبانه قبول بشم ؟
اصلا چه جوری انتخاب رشته کنم که شانس قبولی م بیشتر بشه بهتر نیست دانشگاه های رو اول بزنم که کمتر متقاضی داره؟
راستی امتحان عملی کی هست؟ چه جوری بهمون اطلاع می دند
قبلا از راهنماییون کمال تشکر رو دارم
اردشیر حکیمی:
06:08   |   1390/3/1  
گلاب به روتون، روم به دیوار، هرکی مجاز اعلام بشه معنیش اینه که احتمال قبول شدن هم براش وجود داره
ترتیب انتخاب رشته و دانشگاه در گروه هنر، چه در مقطع لیسانس و چه فوق لیسانس، "هیچ" تأثیری در افزایش یا کاهش احتمال قبولی ندارد؛ بنابراین به ترتیب علاقه انتخاب رشته کنید.
امتحان عملی تون احتمالا اواخر خرداد الی اوایل تیر ماه باشه و از طریق "دود" و به شیوه سرخپوستان شمال آمریکا بهتون اطلاع میدن! خوب یا توی سایت سازمان سنجش می نویسند یا توی پیک سنجش دیگه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
13:50   |   1390/3/3  
ممنون از راهنماییتون
ولی من اصلا این مرام سازمان سنجش رو نمی فهمم چرا چندین برابر ظرفیت دانشگاه ها افراد مجاز به انتخاب رشته رو اعلام می کنند
خوششون میاد الکی جوون های مردم رو امیدوار کنند
تازه حالارتبه طراحی صنعتی م یه چند درصدی امید می تونم داشته باشم
ولی رشته گرافیک رتبه ام شده 1624 در حالی که آخزین نفر مجاز رتبه ش شده 1672 چرا آدم رو آزار می دن مگر معجزه رخ بده تا با این رتبه قبول بشم
تازه طراحی صنعتی و گرافیک آزمون عملی داره
رشته صنایع دستی شدم 576
و هنر های اسلامی 379
این دو رشته هم آزمون عملی نداره چجوری در حالی که تا رتبه 200 امکان قولی نیست امیدوار به قبولی باشم
البته می دونم که آدم تحت هیچ شرایطی نباید ناامید بشه و باید مثبت فکر کنه
ولی امید واهی دادن به کسی هم خیلی جفاست
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
15:04   |   1390/3/3  
ببینید، از این 1672 نفری که برای گرافیک اعلام شدن، نصف شون میرن تصویرسازی و انیمیشن رو به جای گرافیک امتحان میدن چون دو تا آزمون عملی بیشتر نمیشه شرکت کرد؛ یکی ممکنه رشته متمرکز قبول شده باشه دیگه نیاد سر آزمون؛ یکی ممکنه گرافیک رو به عنوان رشته دومش ثبت نام کرده باشه و آزمونشو بلد نباشه؛ یکی ممکنه چاپ دستی و لینولئوم ندونه و بیاد رد بشه؛ بعضی از دانشگاه ها مثل دانشگاه شاهد گزینش داره؛ ممکنه چند نفر فوت کنند و هزار چیز دیگه. حالا اینا میخوان مطمئن باشن که از بین اعلام شده ها، تمام ظرفیت دانشگاه های مختلف پر می شه.
حالا دوست داری شرکت کن، دوست نداری برو جزء اون افرادی که اصلا روز آزمون نمیان تا جا برای بقیه باز بشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
اردشیر حکیمی:
15:36   |   1390/3/3  
البته اینم بگم: من خودم با برگزاری آزمون عملی ط ص مخالفم؛ چرا که در مورد خیلی از اساتید این رشته که دروس مبانی هنری رو تدریس میکنن، حتی یک بار هم دیده نشده که بتونن یک خط صاف بکشن: خوب وقتی یه نفر استاد دانشگاه، خودش طراحی بلد نیست، چه لزومی داره که دانشجوها بلد باشن.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0