اتاق گفتگو
دسته بندی موضوعی
● تمام گفتگوها  ● کنکور کارشناسی طراحی صنعتی
● کنکور کارشناسی ارشد طراحی صنعتی ● المپیاد طراحی صنعتی
● اخبار فوری ● دانشگاه های ایران
● دانشگاه های جهان ● لینک ها و مطالب جالب
● پیشنهاد، انتقاد، مسائل مربوط به سایت ● گپ دوستانه و شخصی
● درخواست کمک و نیازمندی ها ● بدون دسته بندی
برای مشارکت در گفتگوها وارد شوید / ثبت نام کنید
   می پسندم 0
نمی پسندم 0
دوستان سوالات اینچنینی پیچیده که یه بار تو کتکور اومده رو نیاز نیست حتما بخونین چون اصلا نمیاد
فقط سوالاتی از سال های قبل میاد که چند باری اومده و تابلو هستش
مثل یلو فوم و بلو فوم و بتونه فوری فوری و abs abs asb
Matin Soltani:
20:07   |   1392/11/14  
موافقم.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
سوال: 1.شناخت و رعایت ساختمان گشتالتی که مبین هویت سازمانی یک تولید می باشد مربوط به کدام یک از آنالیزهاست؟آنالیز توسعه تاریخی یا آنالیز رابطه ی استتیکی و سمبلیک
2.امکان تغییر در پیکره از طریق تغییر اجزا در کدام آنالیزه؟آنالیز ساختار یا آنالیز رابطه استتیکی و سمبلیک
Matin Soltani:
17:48   |   1392/11/14  
گشتالت همیشه به استیتیک در ارتباطه.
با تغییر دادن اجزای پیکره،ساختار دچار تغییر می شود.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
18:00   |   1392/11/14  
تو جزوه ی مدارایی تو هر دو آنالیز اینارو نوشته
از طرفی آنالیز بازار هیچ فرقی با آنالیز فروش نداره،جدا که این جزوه خیلی ایراد داره
ولی خودمم با شما موافقم،هرچند برای شناخت گشتالت مثلا بی ام دبلیو حتما باید تاریخش رو نگاه کرد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
18:10   |   1392/11/14  
درسته.وقتی می خواهیم از گشتالت برای رسیدن به هویت سازمانی استفاده کنیم، قبلا هم گفتم که این نوع گشتالت مربوط به آنالیز سمبولیکه.
ایراد داره اساسی...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
بچه ها من خیلی میترسم
میدونم قبول نمیشم
دیگه مغزم کار نمیکنه

یک ماه آخر حالم بد شد نشد بخونم.

منتقد طراحی صنعتی  :
22:34   |   1392/11/13  
بستنی که گفتم خوردی مه بو به
چرا من همیشه بر عکس همه هستم فقط ماه آخر یعنی 10 روز آخر فقط خوب می خونم
واسه خودم هم سواله چرا من همیشه بر خلاف سایرین هستم
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
مه بو به پارسیا:
11:18   |   1392/11/14  
برای اینکه تیپت هیجانیه... تیپ هیجانی نمیتونه همیشه درس بخونه و هیجان باعث انگیزه میشه...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
mozhgan Taherian:
13:52   |   1392/11/14  
مه بو به سلام
در مورد مکانیزمها پرسیدی: راستش تا اونجا که یادمه جزوه های سی دی آقای پریان رو خوندم....جزوه ی طراحی فنی کتابی هم که خیلی مهمه...یک جزوه ی پنوماتیک هم گرفتم و اولاشو نگاه کردم.
خانوم گمنام
خیلی به این مسئله ی خلاف و برعکس و متفاوت بودن فکر نکنید و نگرانش نباشید. شما هم مثل میلیونها انسان دیگه , با بقیه تفاوت دارید.تفاوته.....مزیت نیست که یکوقت نگرانش بشید
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
14:56   |   1392/11/14  
خانم مژگان بله منم هم اجازه تفاوت داشتن دارم مثل همه انسان ها اما عملا دنیا اجازه نمی ده
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
86 ساعت تا کنکور ارشد طراحی صنعتی 93
( کارت ورود به جلسه بچه ها اومد)

[بی نام] :
20:12   |   1392/11/13  
دوتا اولی رو شدم 3،این آخری رو شدم 2
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
20:29   |   1392/11/13  
براوو...فاصله خیلی زیادی هم نداریم.خب این 30 نفری حتما همه جدی هستن.شما قبولی.شک نکن.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
20:33   |   1392/11/13  
آخه میانگین درصدارو که نگاه می کنی می بینی همچین جدی هم نیستن
شما چند شدی،البته اگه دوست داری بگی
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
20:36   |   1392/11/13  
8 و این آخری هم 7.باهات موافقم.می خواستم دلداری داده باشم.من سوالات زبان رو عمدا جواب ندادم.ولی میبینم اکثرا جواب ندادن...فاصله ترازها هم زیاده...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=2&id=1390
تو قسمت معدل تبصره ی 3 یعنی چی؟نمره های این ترم من نیومده چی می شه؟
تبصره 3- دانشجویان سال آخر که حداکثر تا تاریخ 31/6/93 فارغ‌التحصیل خواهند شد، لازم است میانگین واحدهای گذرانده شده تا تاریخ 30/11/92 را در قسمت ویرایش اطلاعات کارت شرکت در آزمون درج نموده و فرم مخصوص معدل (مندرج در این اطلاعیه) را به تأیید موسسه محل تحصیل خود رسانده و آن را نزد خود نگهدارند تا در صورت قبولی به موسسه محل قبولی ارائه نمایند.


   می پسندم 0
نمی پسندم 0
کسی اینجا بلده با نرم افزار vensim کار کنه؟
محسن توانگر:
11:31   |   1392/11/13  
این نرم افزار مربوط به طراحی روابط علت و معلولی و فرآیند است. بسیار بسیار ساده است و آموزشش هم تو اینترنت هست. دنبال دانشجویان صنایع با علاقه یا گرایش system dynamics باشید.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
17:29   |   1392/11/13  

البته برای خودم نمی خواستم یکی ازم پرسیده بود نمی دونستم گفتم اینجا مطرح کنم
باعث شد خودم هم یه چیزی یادبگیرم
بسیار بسیار ممنون
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
بچه ها سوال!!
پسا نوین گرایی؟
سنشوالیسم؟

Matin Soltani:
12:46   |   1392/11/12  
نوین گرایی=مدرنیسم
پسا نوین گرایی=پست مدرنیسم
سنشوالیسم=احساس گرایی
 
می پسندم 1
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
12:52   |   1392/11/12  
1. premodernism: Original meaning is possessed by authority (for example, the Catholic Church). The individual is dominated by tradition.
2. modernism: The enlightenment-humanist rejection of tradition and authority in favour of reason and natural science. This is founded upon the assumption of the autonomous individual as the sole source of meaning and truth--the Cartesian cogito. Progress and novelty are valorized within a linear conception of history--a history of a "real" world that becomes increasingly real or objectified. One could view this as a Protestant mode of consciousness.
3. postmodernism: A rejection of the sovereign autonomous individual with an emphasis upon anarchic collective, anonymous experience. Collage, diversity, the mystically unrepresentable, Dionysian passion are the foci of attention. Most importantly we see the dissolution of distinctions, the merging of subject and object, self and other. This is a sarcastic playful parody of western modernity and the "John Wayne" individual and a radical, anarchist rejection of all attempts to define, reify or re-present the human subject.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
16:29   |   1392/11/12  
تو وبلاگم هم یه متنی گذاشتم فارسی در این مورد
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Hannaneh Ghasemi :
10:30   |   1392/11/13  
مرسی بچه ها
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
علی آقا پیشنهاد میکنم یک مسابقه ماهانه طراحی بذارین توی سایت
saraart :
20:59   |   1392/11/12  
چه ایده ی خوبیه
چه اتفاق خوبی میشه اگه بشه.
یه رقابت کوچولو هم باشه همه دور هم مجازی جمع میشیم هم یه چیزی یاد می گیریم هم فضا جذابتر میشه.
مخصوصا بعد کنکور که تالارگفتگو هم یکم کسل کننده میشه.
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
PARADOXXX :
23:45   |   1392/11/12  
مسابقه در حد اسکچ با تنها یک وسیله مثل خودکار یا مداد که نخواد خیلی وقت گیر و انرژی بر باشه که همه شرکت کنند که دیگران با کارهای جدید و قوی آشنا بشن...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
منم پیشنهاد دارم برای افزایش منابع مطالعات مورد نیاز فارسی ماهانه یه مسابقه انشا هم برگزار بشه
موضوع مثلا
فوایده طراح صنعتی چیست؟
وظیفه طراح صنعتی در قبال جامعه چیست؟
طراح صنعتی چگونه موجودی است؟
نقش فقر اطلاعاتی در طراحی صنعتی؟
کدامیک بهتر است طراح شدن با دانشگاه یا طراح شدن بیرون دانشگاه؟
جایزه اش هم گوشی جی ال ایکس
کفش اعلائی تبریز
منتقد طراحی صنعتی  :
22:46   |   1392/11/12  
بقیه جوایز
ساندیس دوی پک
کفش و دستگاه لاغری تنتاک
ماهیتابه آگلین
خدا کنه تبلیغ نشه آقای مدیر پاک کنه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0

   می پسندم 0
نمی پسندم 0
یعنی دانشجویان طراحی صنعتی برای زبان تو دوره لیسانس فقط ویژوال آرت می خونند کتابی که بیشتر راجع به نقاشی هست تا طراحی صنعتی
بعد وقتی میرن تو ارشد دانشگاه تهران اولین واحد درسی رو زبان تخصصی می گذارن
رشته طراحی صنعتی نباید یه کتاب زبان مجزا واسه دوره لیسانس داشته باشه یعنی نداره؟ واقعا این همون فقر اطلاعاتی نیست؟
[بی نام] :
15:01   |   1392/11/12  
به نکته مهمی اشاره شده زبان تخصصی!
که وجود اون نوعی هویت و جایگاه به تخصص طراحی صنعتی میده و نشون میده به سایرین چه دانشجوها و چه افراد دیگه که این رشته هم مثل رشته های دیگه برای خودش مباحث و مفاهیم تخصصی داره
فعلا منبع قابل اعتماد و قابل قبول به نظرم نسبت به منابع بالا که متفاوته مباحثشون با این رشته کتاب: design dictionary میتونه مفید باشه که قابل دانلود نیز در اینترنت هست و توضیحاتی درباره کلمات کتاب داده و فقط بسنده به معنی کلمه ای نکرده
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
[بی نام] :
15:05   |   1392/11/12  
توی سایت اکادمی دیزاین بعد سوم که در همین صفحه هم تبلیغش هست میتونید تو قسمت مقالات و منابع سایتش کتاب رو دانلود کنید
موفق باشید
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
Matin Soltani:
15:31   |   1392/11/12  
زبان تخصصی توی دانشگاهها معمولا از یه استاندارد خاصی پیروی می کنن.همه جای دنیا هم همینطوره...زبان تخصصی طراحی صنعتی به طور مستقل اصلا مفهومی نداره چون اونقدر گستردگی و تفاوت زیادی نداره که مستقل تدریس بشه.متون تخصصی طراحی صنعتی معمولا یا هنری هستن یا مربوط به علوم انسانی یا مدیریت و بازرگانی یا ترکیبی از اینها.
کتاب دیزاین دیکشنری مبحث متفاوتی با زبان تخصصی داره دوست محترم.دیکشنری دیزاین یک مختصری از اصطلاحات رایج و پر کاربرده...این کتاب سطح اطلاعاتی شما رو بالا می بره ولی برای درک متون لاتین اینطور پیشنهاد می شه که شما در سه زمینه هنرهای تجسمی،علوم انسانی و مدیریت،نه اطلاعات تخصصی،بلکه توان درک مطلب داشته باشید.

ولی در نهایت هرچی ایشون بگن کاملا درست تره...
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0
منتقد طراحی صنعتی  :
16:24   |   1392/11/12  
خب الان داره این واحد درسی تو دوره ارشد ارائه می شه یعنی نیازش حس شده البته کتاب خاصی نداره
اما اگر یکم بر گرده عقب تر بهتره
تو دوره لیسانس باشه به بچه ها بیشتر کمک می کنه
 
می پسندم 0
    
نمی پسندم 0