لامبورگینی یکی از معتبر ترین شرکت های اتوموبیل سازی در دنیا است. این شرکت اتوموبیل سازی در سال 1963 تأسیس شد و از همان ابتدا کار را روی هیجان و سرعت اتوموبیل رانی متمرکز کرد. اما این شرکت علیرغم به دست آوردن طرفداران زیاد، در طی سال ها کم کم افت کرد و نتوانست به عنوان یک شرکت منسجم و مطمئن، اطمینان خریداران را جلب کند. اما وقتی آلمان وارد صحنه شد، اوضاع تغییر کرد.
شرکت آلمانی آئودی، لامبورگینی را خرید و شروع به توسعه و ساخت ماشین های با کیفیتی کرد که توانستند نام لامبورگینی را بالا برده و آن را به یک برند فوق العاده در ساخت سوپرماشین ها تبدیل کنند. البته آلمانی ها دوست نداشتند هویت ایتالیایی لامبورگینی را تغییر دهند. پس لامبورگینی در ایتالیا باقی ماند.
مهندسی آلمانی نه تنها روی پلتفرم ماشین ها تأثیر گذاشت، بلکه نحوه پژوهش، ساخت و به کارگیری فناوری های جدید در سوپر ماشین ها را هم به کلی تغییر داد.
در این مطلب می خواهیم سری به لامبورگینی بزنیم تا ببینیم این کارخانه چه مراحلی را تا نهایی کردن یک محصول می پیماید.
تصویر بالا مونتاژ قسمت جلوی بدنه فیبر کربنی را نشان می دهد که دارد به کابین پیوند می خورد. در ادامه مطلب نگاهی خواهیم انداخت به مراحلی که بعد از کامل شدن طراحی اولیه یک محصول انجام می شوند.
اول سری به ساختمان کارخانه بزنیم. ساختمان بزرگ تر شیشه ای، مدرن تر است. اما ساختمان سفیدی که در سمت راست دیده می شود، توسط فررنچو لامبورگینی، موسس این شرکت گشایش یافته است.
در مرحله زیر، بخش های از پیش ساخته شده محصول به طور دستی متصل شده و یک نمونه واقعی از محصول را ایجاد می کنند. این نمونه مورد تست و آزمایش قرار می گیرد تا از کیفیت آن اطمینان حاصل شده و برای ورود به بازار آماده شود.
ورقه های فیبر کربنی برش خورده و با دقت زیادی روی شاسی قرار می گیرند.
این کوره غول پیکر هم برای بهبود دادن اجزای فیبر کربنی ماشین و به عبارت دیگر: «پختن آن ها» به کار می رود!
مونتاژ کردن قسمت های مختلف بدنه هم که طبعا کاری زمان گیر و رنج آور است.
آماده سازی بخش های داخلی بدنه اتوموبیل.
هر موتوری قبل از قرار داده شدن روی وسیله نقلیه، مورد آزمایش قرار می گیرد. سیستم های ترمز، خود ترمزها و همچنین سیستم کنترل پایداری هم مورد آزمایش قرار می گیرد.
جالب این که در فرایند طراحی ارگونومی کارگران هم در نظر گرفته می شود و در مواقع لزوم، بدنه جابه جا شده و دوران داده می شود تا به کارگران بخش مونتاژ فشار وارد نشود. آنها مجبور نیستند خم شده و به زیر ماشین بروند.
در مراحل پایانی مونتاژ، پنجره های مشبک در عقب ماشین در حال نصب شدن هستند. این پنجره ها به تخلیه گرمای موتور کمک می کنند.
هر خودروی ساخته شده توسط یک راننده حرفه ای به دقت مورد آزمایش قرار می گیرد تا هنگام تحویل به مشتری مشکلی نداشته باشد. هنگام آزمایش داخل اتومبیل به طور کامل با یک کاغذ مخصوص پوشانده می شود تا هیچ آلودگی سبب کثیف شدن داخل خودرو نشود.
و این هم از محصول نهایی. زیباست و برای ساختش زحمت زیادی کشیده شده است. برای خریدن و نگهداری از آن نیز باید زحمت بسیار کشید!
راه های ارتباطی: اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما |