تاریخ: 1396/03/10
تعداد بازديد : 3023

طراحان چه می دانند؟عنوان کتاب: طراحان چه می دانند؟
نویسنده: برایان لاوسون
برگردان به فارسی: علی شیرکرمی
ویرایش: گروه علمی چهارباغ، زیر نظر آیدین مهدیزاده تهرانی
صفحه آرایی و طراحی جلد: کارگاه چهارباغ
پیش گفتار: آیدین مهدیزاده تهرانی
مدیر تولید: احمد ورپشتی
لیتوگرافی، چاپ و صحافی: خدمات چاپ یاسینی
شمارگان: 1000 نسخه
نوبت چاپ: اول / بهار 1396
شابک ده رقمی: 6-29-6654-600
شابک سیزده رقمی: 4-29-6654-600-978
بها: 15000 تومان

گزیده ای از "سخنی با خوانندگان":

بدون شک دویست صفحه کتاب رقعی برای پرداختن به سؤال «طراحان چه می دانند؟» کمتر از آن است که حتی بتواند بخشی از پاسخ این پرسش را پوشش دهد. اما باید دانست که برایان لاوسون در این کتاب به دنبال تبیین شیوه تفکر طراحان است و شاید بهتر بود عنوان کتاب را به عبارت «چگونه طراحان می دانند» یا «آنچنان که طراحان می دانند» تغییر می داد. لاوسون درصدد آن است که در میان صفحات و مطالب کتاب به پاسخ این پرسش بپردازد که واقعاً طراحان چه تفاوتی با دیگران دارند. اگر هنر را ادامه رفتار انسانی بدانیم (تعریف بسیار نابی که استاد نادر فاطمی، با آن هنر را تبیین می کند) باید طراحی را ادامه هنر در نظر بگیریم؛ موضوعی فراتر از شیوه های متداول خلاق و هنرمندانه که تا به امروز می شناسیم. ماحصل خواندن کتاب را می توان شناخت عمیق عده ای از آدمیان دانست که آنها را با عنوان طراحان می خوانیم. بنابراین خواندن این کتاب به جد به دانشجویان رشته های طراحی توصیه می شود تا از خلال آن به ویژگی های شخصیتی و تفکریِ آن کسی که باید بشوند، پی ببرند.

در بخشی از مقدمه این کتاب، از قول برایان لاوسون چنین می خوانیم:

"طراحی باید یکی از موضوعات کاملاً میان رشته ای باشد. طراحی اغلب به شکل نامناسبی در ساختار های قدیمی جای می گیرد که بسیاری از دانشگاه های بزرگ ما از جمله دانشگاه خود من، برای ترویج دانش از آن ساختار ها استفاده می کنند. شاید مطالعه ای راجع به طراحی، بیشتر از تمامی مباحث دیگر به ما یاد دهد این سنت ها را به چالش بکشیم و از خود بپرسیم آیا آنها هنوز هم مفید هستند یا اغلب مانع بررسی های ما می شوند.

ماهیت دانش طراحی هم مجذوب کننده است هم پیچیده. البته مطالعه آن می تواند به هر شیفته طراحی کمک کند اما نهایتاً طراحان آموزش دیده به طور قطع ماهیت این دانش را درک می کنند و این درک را از طریق رفتار خود ثابت می کنند. اما بسیاری دیگر هرگز به این درک قطعی نمی رسند، زیرا معمولاً این درک تنها از طریق تمرین مکرر عمل طراحی به دست می آید. "


دریافت خلاصه کتاب
شامل فهرست، سخنی با خوانندگان، پیشگفتار برگردان فارسی، پیشگفتار متن اصلی 21

نشانی مراکز فروش

  • ناشر: تهران، خیابان جمالزاده جنوبی (پایین تر از جمهوری)، خیابان چنگیزی، خیابان زرین قدم، کوچه داداشیان، پلاک 5، تلفن: 66924561، 09391102804
  • فروشگاه اینترنتی: www.pizzabook.ir
  • تهران، خیابان انقلاب، بین خیابان فلسطین و صبای جنوبی، جنب مؤسسه خانه کتاب، فروشگاه کتاب جهاد دانشگاهی، تلفن: 66487626 - 66965017
  • تهران، خیابان انقلاب، روبروی دانشگاه تهران، جنب بانک ملت، کتابفروشی گوتنبرگ، تلفن: 66413998
  • مشهد، بلوار وکیل آباد، بلوار هفت تیر، هفت تیر 11، شماره 96، طبقه 2، موسسه آویژن، تلفن: 38904420 (051)
تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=1528&rnd=7605

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما