تاریخ: 1387/06/01
تعداد بازديد : 13947

در این مطلب به طور مختصر روش ترسیم یک اسکچ سریع از یک خودروی اسپورت شرح داده شده است که توسط طراحی بنام Enes Canay در سایت شخصی وی مطرح شده است.

لازم به توضیح است که روش های مختلفی برای شروع به کار اسکچینگ می باشد که در اینجا، این طراح از خطوط محاطی و پیرامونی خودرو استفاده کرده، در حالی که معمولا روش متداول از ترسیم چرخ ها و جای آنها آغاز می شود.

1- ابتدا برای ترسیم طرح، از خط وسطی بدنه خودرو شروع کرده و خط A-Line را در نظر می گیریم.

اسکچ خودروی اسپورت

2- برای احساس دقیق تری از ابعاد خودرو، ابتدا شیشه های آن را به علاوه درپوش موتور را ترسیم می کنیم:

اسکچ سریع خودروی اسپورت

3- توسط خطوطی نرم، سعی می کنیم که جای چرخ ها و فرم بدنه را نشان بدهیم.

طراحی خودرو

4- اینک اقدام می کنیم به کشیدن قوس چرخ ها. معمولا هم بد نیست که آنها را در یک سطح ترسیم کنیم. اجازه بدهید که مداد شما به صورت آزادانه با فاصله کمی از کاغذ به صورت مدور حرکت کند، سپس بعد از اطمینان داشتن به فرم حرکت دستتان، آن را روی کاغذ بچسبانید و خط مورد نظرتان را ترسیم کنید.

اسکچ خودرو

5- خطوط کمرنگی را به عنوان راهنمای ترسیم پره های رینگ چرخ ترسیم می کنیم.

طراحی خودروی اسپورت

6- سعی می کنیم که این خطوط رو به صورتی حجیم تر کرده و سه بعدیشان کنیم.

اسکچ خودروی اسپرت

7- در این مرحله کمی فضای داخلی ماشین را در شیشه جلو می کشیم.

طراحی ماشین

8- و حالا چرخ ها را کامل تر کرده و فضا های خالی بین پره های رینگ را نشان می دهیم.

اسکچ ماشین اسپورت

9- حالا هم توسط مداد، فضای دور گلگیر Wheel Arch ها را پررنگ تر می کنیم.

طراحی ماشین اسپورت

10- تیره تر کردن فضا های دور چرخ ها و ترسیم مقداری از جزئیات Details را می توانید در این تصویر ببینید.

اسکچ ماشین

11- نوبت می رسد به ترسیم جزئیات بدنه.

ترسیم جزئیات خودرو

12- و ترسیم خطوط پیرامون چراغ های جلو،

چراغ اسپورت

13- همچنین ترسیم لنزهای سیستم روشنایی در این عکس دیده می شود.

لنز اسپورت

14- ترسیم یک خط ملایم کمک خواهد کرد که چگونه باید سایه بدنه خودرو ترسیم شود.

ترسیم خودروی اسپورت

15- انعکاس خط افق رو روی بدنه نشان می دهیم.

طرح خودروی اسپورت

16- خطوط تشکیل دهنده جلو پنجره و رادیات جلو را ترسیم می کنیم.

طراحی ماشین

17- جاهای تیره بدنه، برای بهتر دیده شده توسط هاشور ترسیم می شوند.

طراحی خودروی اسپورت

18- بازگشت به خط انعکاس افق: ترسیم تیرگی های دوردست در افق بر مبنای برجستگی و فرو رفتگی های فرمی بدنه خودرو. 

اسکچ ماشین

19- انعکاس تیرگی زمین بر روی بدنه خودرو، واقع در زیر خط افق توسط هاشور های کنترل شده اجراء می شود.

طراحی ماشین اسپورت

20- و بالاخره کار نهایی با جزئیات بیشتر و انعکاس آبی آسمان بر روی درپوش موتور و روی گلگیرها. لازم به توضیح است که یک کار خوب رندرینگ به وسیله دست، و یا رندرینگ توسط نرم افزار فتوشاپ، از یک اسکچ مدادی خوب آغاز می شود و خشت اول باید خوب گذاشته شود.

اسکچ خودرو

منبع انگلیسی:http://www.canay-design.de/eigenesweb2/drawingtutorial.htm

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=343&rnd=7300

نظر بازديدکنندگان (5)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما