تاریخ: 1386/04/20
تعداد بازديد : 2732

1- چرا نمی شود طراحی را به عنوان یک فعالیت مستقل از دیگر مراحل پیشرفت و توسعه محصول مد نظر قرار داد؟
مرحله ی طراحی و توسعه باعث به وجود آمدن محصول و تشخیص منابع لازم تولید برای آن می شود. هزینه طراحی کمتر از 15 درصد هزینه های تولید یک محصول جدید است؛ با این حال این هزینه ها موجب ایجاد ساختار مربوط به فعالیت تولیدی می شود. مرحله طراحی باعث تشخیص هزینه های اضافی ثابت و شناخته شده و متغیر و ناشناخته می شود و در دراز مدت هزینه ها را در پایین ترین سطح ممکن ثابت نگه می دارد بنابراین منبع پیشرفت های تولیدی به طراحی محصول برمی گردد که به گونه ای گسترده و کلی خصوصیات فرایند تولید و ساختار مالی شرکت را در بر می گیرد.

2- تولیدات موفق کدام ها هستند؟
آن هایی که با کمک های صحیح و به خصوص توصیف شده بر اساس نیازهای بازار مورد بررسی قرار گرفته و توسعه یافته باشند. همچنین آنهایی که زمانی که به نیازهای بازار پی بردند با توجه به شناخت واقع گرایانه اساسی همچنین اهداف بلند مدت شرکت بتوانند با یک روش مناسب تولید مورد توجه قرار گیرند.

3- عناصر تشکیل دهنده یک  ویِِِِِِژگی محصول  شامل چه چیزهایی می شود؟
میزان ایفای نقش مجموعه (میزان سرعت)، قیمت اصلی، نیاز ارگونومیکی، مناسب تولید بودن، توافق با محیط یا قوانین ایمنی، دارابودن یک سری نسبت های به خصوص مثل حداکثر سختی یا حداکثر مقاومت، میزان ظرفیت عملکرد در محیط بیرونی، مدت زمان عمل بین سرویس و حصول نتیجه.

4- ویژگی های تولید ماشینی را بنویسید؟

  • فراگیر بودن-سادگی تولید
  • تکرار متناوب و غیر قابل تغییر
  • یک بار طراحی و فراوان بار تولید
  • ابزار ماشینی موجودیت مادی اش را بارها و بارها تولید می کند.

5- محصول چیست؟
محصول عبارت است از چیزی که برای توجه، خرید، به کار گرفتن و یا مصرف آن به بازار عرضه می شود که ممکن است نیاز یا میلی را ارضإ نماید. محصول می تواند شامل یک شئ فیزیکی، خدمت، مکان، سازمان و حتی یک ایده یا فکر باشد.

6- محصولات از نظر دوام  به چند گروه تقسیم می شوند؟

  • محصولات با دوام (یخچال و...) با حاشیه سود زیاد و نیازبه توجه بعد از فروش
  • کالاهای مصرفی (مواد شوینده، نوشابه و...) یک یا چند بار مصرف با حاشیه سود پایین و نیازمند تبلیغات
  • خدمات (تعمیرگاه ها، آرایشگاه ها و..) با توجه زیاد روی کیفیت خدمات و جلب اعتماد استفاده کننده

7- فرآیند تصمیم گیری خریدار را بنویسید.

  • احساس نیاز
  • جمع آوری اطلاعات
  • ارزیابی راه کارهای متفاوت (آلتر ناتیو ها)
  • تصمیم به خرید
  • رفتار مصرف کننده بعد از خرید

8- سه نکته ای درطراحی محصول که طراح باید متوجه آن باشد، چیست؟

  • ماهیت خود محصول
  • ویژگی های محصول
  • این که محصول چه مزیتی نسبت به محصولات قبلی دارد

منبع: وبلاگ استاد چوپانکاره http://tigadesign.blogfa.com/post-106.aspx

تهیه شده در: https://www.newdesign.ir/content/?id=76&rnd=6134

نظر بازديدکنندگان (0)


مطالب مرتبط:
راه های ارتباطی:
اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما