در v-ray اگر از گزینه های ویژه نورپردازی استفاده نکرده باشید، به دلیل استفاده از گزینه GI نور پیش فرض وجود دارد. ولی برای به دست آوردن نتیجه بهتر به نور پردازی های بهتر و بیتشری نیاز داریم.
1- بر روی آیکون Spot Light کلیک راست را نگه دارید و بعد از نمایان شدن toolbar جدید، چهارمین گزینه از سمت چپ را انتخاب کنید (Create Rectangular Light)
2- از نمای top طبق عکس های زیر عمل کنید تا یک چراغ مستطیلی به فضای کار اضافه کنیم.
3- از قسمت پایینی سمت چپ، کلیک چپ را نگه داشته و به سمت راست بکشید و رها کنید.
4- برای کامل شدن کار، آخرین کلیک را بالا سمت چپ تقریبا با همان فاصله از نقطه اول و دوم بزنید.
5- چراغ مستطیلی ای که ایجاد کرده اید را انتخاب کنید.
6- به نمای front رفته و چراغ را تقریبا به اندازه 5 برابر به بالای لیوان ها انتقال بدهید (با Drag کردن ساده با موس).
7- اکنون رندر بگیرید. مشاهده می شود که رندر با نور زیادی داریم. این نور زیاد به این دلیل است که وی ری در حالت پیش فرض این چراغ را با فرض بر اینکه گزینه (No Decay) تیک خورده باشد، می شناسد.
برای رسیدن به نتیجه بهتر، مراحل بعدی رابرای تنظیم چراغ دنبال کنید.
8- چراغ مستطیلی را انتخاب کنید و در قسمت properties (که با زدن کلید F3 نیز فعال می شود) بر روی Object کلیک کنید و light را انتخاب کنید.
9- گزینه Decay را غیر فعال کنید. با این کار، شما با ایجاد فاصله بین چراغ و آبجکت ها می توانید نور را کم و زیاد کنید. یعنی اگر چراغ از آبجکت ها دور باشد نور کمتری دارند و اگر نزدیک تر باشند پر نورتر هستند. همچنین می توانید با افزایش مقدار Multiplier نور را بیشتر کنید.
10- اینک نتیجه را با شدت نور از مقدار 1 تا 4 تست می کنیم:
راه های ارتباطی: اینستاگرام | کانال تلگرام | فیس بوک | تماس با ما |