خلاصه پایان نامه: در این پژوهش طراحی پیشخوان تبلیغاتی موسسه خیریه محک با رویکرد فرهنگی - اجتماعی توسعه پایدار می باشد و شامل کانتر و ملزومات مورد نیاز برای اطلاعات رسانی و جذب مشارکت مردم، طراحی خدمات با به کار گیری طراحی انگیزشی، تئاتر و طراحی تبلیغات است. پس از مذاکره و بررسی خواسته ها و نیازهای روابط عمومی محک، با توجه به مسائل فرهنگی جامعه برای کمک به خیریه یعنی تحت تأثیر قرار¬دادن انگیزه مردم، روش کراس که از هماهنگی مناسبی با رویکرد طراحی برخوردار بود، مورد استفاده قرار گرفت.
در این راستا، پس از مشخص نمودن «چه های کار»، با بررسی نمونه¬های موجود، مشاهده، مصاحبه با 33 کاربر و بررسی ویژگیهای استفاده کنندگان و مخاطبان، اقدام به رسم درخت اهداف و تعریف عملکرد کانتر شد. در مرحله¬ بعد، خواسته کاربران گروه¬ هدف با کلید واژه های طراحی مطابقت داده شد و به هر یک درصد داده شد. سپس جمع آوری و آنالیز اطلاعات به روش QFD انجام گرفت و در قالب خانه کیفیت ارائه و راهکارهایی جهت طراحی مشخص گردید. در مرحله¬ بعد، با استفاده از این راهکار¬ها، اقدام به طراحی محصول گردید و در نهایت یک طرح از میان طرحها به عنوان طرح برتر انتخاب شد. جزئیات طرح منتخب، طراحی گردید و تغییراتی در راستای سهولت تولید، سهولت نصب قطعات و افزایش امنیت برای کاربر، در آن اعمال شد.
به این ترتیب طرح نهایی برای کانتر مشخص گردید و به تایید روابط عمومی محک رسید. همچنین خدمات و تبلیغات متناسب این پروژه درکنار طرح به ایشان پیشنهاد گردید تا درصورت تمایل آن را لحاظ کنند.
خلاصه پایان نامه: طراحی طلا و جواهرات با هدف صادرات به عنوان موضوع محوری در دستیابی به معیارهای طراحی جهانی آن جهت تقویت این رشته و صنعت در کشور در این پروژه مورد توجه بوده است. در این راستا، تحقیقات کتابخانه ای در قالب پژوهش های انجام شده و تحقیقات میدانی اولیه از متولیان و دست اندرکاران این حرفه در کشور صورت گرفت و نقاط قوت و ضعف آن مشخص گردید. در نتیجه¬ی این تحقیقات، بازار امارات به عنوان بازار هدف تعیین شده و ویژگی¬های آن اختصاصا مورد بررسی قرارگرفت. همچنین برای دستیابی به معیاری جهت طراحی بین المللی، بررسی ویژگی¬ها و فطریات مشترک انسانی به عنوان منبع اصلی ایده¬پردازی انتخاب شد. همزمان با بررسی میدانی بازار هدف و محصولات برندهای بین المللی، پرسشنامه ای تدوین شد و در بازار امارات و همچنین میان گروه های مختلف افراد در سطح بین المللی به صورت اینترنتی توزیع گردید و نتایج حاصل، گروه هدف اصلی و مشخصات آن را به دست داد که طراحی بر اساس آن در قالب چندین مجموعه صورت پذیرفت. از نتایج اصلی در هر مرحله، معیارهای نهایی طراحی مشخص و در جدول ارزیابی برای انتخاب بهترین طرح مورد استفاده قرار گرفت. جزئیات طرح منتخب مشخص و ویژگیهای فنی و مدل سه بعدی آن در ابعاد دقیق با مقیاس یک به یک ساخته و پس از مدلسازی با دستگاه و انجام مراحل ساخت، نمونه¬ی اولیه از آن¬ها تهیه گردید.